Gezamenlijk ophogen van tuinen

o.a. de stoep, muurtjes, tuinen, mijn huis, de huizen in mijn straat, verzakking en ophoging.
Plaats reactie
Ronald van Gelder
Forum Gebuik

Gezamenlijk ophogen van tuinen

Bericht door Ronald van Gelder » 15 dec 2014, 14:24

Kunnen we als straatbewoners de handen niet ineen slaan, als de straat wordt gereconstrueerd? Hoe het ook gebeuren gaat!
Dat we er gezamenlijk over nadenken hoe we voor- en achtertuinen het beste kunnen ophogen? En ook de grond onder de huizen? Kan zeer efficient zijn en scheelt hoogstwaarschijnlijk ook nog kosten. Gezamenlijkheid zou zelfs in verschillende straten tegelijk kunnen. Wie denkt er mee?

Ronald van Gelder
Schoolstraat
Ronald van Gelder
Schoolstraat

Klaas
Forum Gebuik

Re: Gezamenlijk ophogen van tuinen

Bericht door Klaas » 24 feb 2015, 20:17

Dat is precies wat ik ook op de informatie avond ook zei !
Het heeft weinig zin om de straat op te hogen als je niet gelijk de voortuin en onder de huizen daarin meeneemt .
Anders zal na verloop van tijd weer al het zand weg stromen richting onder het huis .
Grt Klaas

Ronald van Gelder
Forum Gebuik

Bericht door Ronald van Gelder » 24 feb 2015, 20:25

Het lijkt me dan een hele goede opmerking om nogmaals te herhalen. En hun reactie op te vragen.
Ronald van Gelder
Schoolstraat

Bernard
Forum Gebuik

Bericht door Bernard » 08 mar 2015, 17:30

Euh Ronald, ook handig om je kapote en schuine dakgoot te (laten) repareren ;-) Spoelt je tuin misschien dan niet zo snel weg.

Ronald van Gelder
Forum Gebuik

Bericht door Ronald van Gelder » 08 mar 2015, 21:22

Grappige en ware reactie, alleen is de werkelijkheid iets weerbarstiger. Probleem is echter nu opgelost! :D
Ronald van Gelder
Schoolstraat

Erwin Halmans
Forum Gebuik

Bericht door Erwin Halmans » 17 mar 2015, 22:58

Ophogen onder je huis?
Wij hebben ruim tien jaar geleden de kruipruimte onder ons huis laten opvullen met schelpen. Da's vooral vochtregulerend. En nauwelijks verzakking meer; het 'spoelt' niet zo snel weg als zand. Als je al denkt aan ophogen onder je huis, dan zou ik dat adviseren.
Oh ja, chips van piepschuim (of styro-weet-ik-veel) zou ik niet doen. Wordt ook gebruikt als vochtregulering, maar als het hard heeft geregend en het grondwater staat hoog, dan beginnen die dingen te drijven. Leuk als je net dan in de kruipruimte moet zijn..... kun je maar beter je wetsuit aantrekken. Onze buren hebben dat spul onder hun huis en af en toe spoelt er wat van naar onze kruipruimte.

Carry Pot
Forum Gebuik

Bericht door Carry Pot » 29 jun 2015, 16:46

Ook ik heb die zogenaamde chips. Heb ze inderdaad een keer zien drijven. Maar ik kom niet meer in de kruipruimte. Heb geen reacties van buren gehad. Er zijn immers muurtjes als "erfafscheiding" in de kruipruimte?

Ik zou het bij een volgende bijeenkomst zeker aankaarten bij de gemeente of het ophogen onder de huizen nodig is en mogelijk is. Mogelijk moeten de bewoners dat dan zelf betalen. Komt het over de chips die toch wel een vocht regulerende functie hebben.

Plaats reactie